Prowadzenie ewidencji odpadowej za pośrednictwem BDO w roku 2023, ze szczególnym uwzględnieniem komunalnych osadów ściekowych – aktualne wyzwania i problemy
Termin
12 maja 2023 r., godz. 10.00 – 14.00
Program
1. Informacje ogólne dotyczące pracy z platformą BDO
- Role użytkowników
- Zasady dostępu do BDO
- Pełnomocnictwo
- Wymagania infrastrukturalne BDO
- Przepisy dotyczące awarii BDO
- Gospodarowanie odpadami w praktyce a wsparcie ze strony BDO
2. Ewidencja odpadowa – obowiązki przedsiębiorców
- Zasady prowadzenia ewidencji odpadowej na bieżąco – przypadki szczególne
- Odrzucanie kart przekazania odpadów
- Potwierdzenie przyjęcia odpadu z inną masą niż wskazana na karcie przekazania odpadu
- Jak postępować w przypadku różnicy mas
- Jak postępować w przypadku błędnych kart przekazania odpadów o statusie potwierdzenie przyjęcia
3. Warsztaty z prowadzenia ewidencji odpadowej za pośrednictwem BDO obejmujące następujące przypadki
- Ewidencja odpadów wytworzonych w ramach świadczenia usług
- Ewidencja odpadów wytworzonych w ramach eksploatacji obiektów liniowych
- Przyjmowanie i przekazywanie odpadów podmiotom zwolnionym z obowiązku ewidencji odpadowej
- Przemieszczenia między miejscami prowadzenia działalności
- Odpady komunalne i inne niż komunalne – nowe zasady od 2021 r.
- Komunalne osady ściekowe – Karta ewidencji komunalnych osadów ściekowych
- Rozwiązywanie najczęściej pojawiających się problemów
4. Przetwarzanie odpadów
- Zmiany w BDO od 01.01.2022
- Rejestracja utraty statusu odpadów
5. Przepisy regulujące zasady sporządzania sprawozdania o wytwarzanych odpadach i gospodarowaniu nimi
- Terminy składania sprawozdania rocznego za 2019 rok
- Uprawnienia do składania sprawozdania rocznego za pośrednictwem BDO
- Przygotowanie ewidencji odpadowej w BDO do zamknięcia roku kalendarzowego i przygotowania sprawozdania rocznego
- Sposób wypełniania sprawozdania rocznego w BDO
Prowadzący
mec. dr Jędrzej Bujny – radca prawny, doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Administracyjnego i Nauki o Administracji na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizuje się w prawie samorządowym (gospodarka komunalna), w prawie ochrony środowiska (zagospodarowanie odpadów) oraz w prawie energetycznym (odnawialne źródła energii). Autor i współautor ponad dziewięćdziesięciu opracowań naukowych i popularnonaukowych.
Izabela Wołosiak – Właściciel Green Concept, od 2006 r. związana z gospodarką odpadami. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i studiów MBA Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Ekspert w zakresie konsultingu odpadowego, zarządzania procesami i kontrolingu. Na co dzień zajmuje się doradztwem w kwestiach optymalizacji procesów zarządzania odpadami w przedsiębiorstwie oraz wdrażania systemów informatycznych i innych narzędzi do zarządzania obszarem szeroko pojętej ochrony środowiska w przedsiębiorstwie.
Kontakt z organizatorem
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: zgloszenia@igwp.org.pl
Nadsyłanie zgłoszeń online na adres
www.zgloszenia.igwp.org.pl
do 11.05.2023, godz. 9.30
Cena
(obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały szkoleniowe oraz kontakt z prowadzącym na żywo)
400 zł netto od osoby – członkowie IGWP
450 zł netto od osoby – pozostali uczestnicy
Płatność – na podstawie faktury wystawionej w ciągu 7 dni od daty zakończenia wydarzenia.
Wymagania sprzętowe
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać komputer lub urządzenie mobilne z głośnikami oraz dostępem do internetu.