Nowy JPK od 1.10.2020 oraz aktualne zagadnienia podatkowe w branży wod-kan: październik
Termin webinarium:
październik 2020 r., godz. 9.00-13.00
Cel webinarium:
Celem szkolenia jest:
- omówienie zasad wypełniania i składania pliku JPK_V7M (nowy obowiązek od 1.10.2020), przy uwzględnieniu wyjaśnień Ministerstwa Finansów,
- podsumowanie skutków dla branży wod-kan wejścia w życie z dniem 1.07.2020 nowej „matrycy stawek VAT” oraz omówienie wydanych na wniosek przedsiębiorstw wod-kan. Wiążących Informacji Stawkowych (WIS) określających wysokość stawki podatku VAT dla różnych usług świadczonych przez te przedsiębiorstwa,
- podsumowanie zmian przepisów od 1.07.2020 dot. obowiązku zapłaty na rachunek z „białej listy” oraz zapłaty w mechanizmie podzielonej płatności (MPP), omówienie aktualnych interpretacji organów podatkowych dot. ww. zagadnień.
Szkolenie adresowane jest do osób odpowiedzialnych za rozliczenia podatkowe, w szczególności pracowników działów księgowości przedsiębiorstw wod-kan.
Program szkolenia został opracowany w oparciu bogate doświadczenie wykładowcy, który od lat prowadzi szkolenia podatkowe dla branży wod-kan. Metodyka szkolenia obejmuje przedstawianie praktycznych przykładów oraz udzielanie odpowiedzi na pytania zgłaszane przez uczestników.
Program:
1. JPK_V7M – nowy obowiązek sprawozdawczy od 1.10.2020
- zastąpienie dotychczasowych deklaracji VAT i plików JPK_VAT plikiem JPK_V7M – które z dotychczasowych deklaracji składanych na potrzeby rozliczenia VAT oraz załączników do tych deklaracji zostaną „wchłonięte” przez nowe JPK, a które pozostaną bez zmian,
- zakres informacji objętych JPK_V7M (m.in. GTU – obowiązkowe oznaczenia cyfrowe i literowe dla niektórych towarów i usług ujmowanych w rejestrze),
- w którym miesiącu ujmować poszczególne transakcje w JPK_V7M – przegląd aktualnych interpretacji i wyroków dotyczących momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT,
- zasady nakładania kary 500 zł za każdy błąd w złożonym JPK_V7M oraz sposoby jej uniknięcia,
- pozostałe zagadnienia związane z wypełnianiem i składaniem JPK_V7M, z uwzględnieniem wyjaśnień Ministerstwa Finansów.
2. „Nowa matryca stawek VAT” od 1.07.2020, Wiążące Informacje Stawkowe (WIS) – przełomowe znaczenie dla przedsiębiorstw wod. – kan.
- znaczenie nowej „matrycy stawek” obowiązującej od 1.07.2020 dla branży wod-kan,
- możliwość występowania o wiążącą informację stawkową (WIS) – przełomowe znaczenie dla przedsiębiorstw wod-kan – możliwość uzyskania wiążącego potwierdzenia prawa stosowania stawki 8% dla wielu spornych dotychczas usług,
- zakres ochrony z tytułu WIS wydanych na wniosek innych przedsiębiorstw,
- zasady składania wniosku WIS-W, opłaty, termin wydania, sytuacje, gdy z wnioskiem o WIS można wystąpić także w sytuacjach dotyczących zagadnień innych niż stawka VAT,
- WIS vs. indywidualna interpretacja przepisów prawa podatkowego – podobieństwa i różnice, zakres zastosowania,
- omówienie aktualnych WIS, interpretacji i wyroków dot. ustalania stawki VAT dla wybranych usług świadczonych przez przedsiębiorstwa wod-kan (obok usług podstawowych).
3. „Biała lista” i mechanizm podzielonej płatności – podsumowanie zmian od 1.07.2020, aktualne interpretacje, planowane zmiany od 1.01.2021
- zmiana od 1.07.2020 przepisów określających sytuacje, kiedy przy zapłacie nie ma obowiązku sprawdzania, czy rachunek kontrahenta znajduje się na „białej liście”,
- zmiany dotyczące składania informacji do naczelnika US o zapłacie na rachunek spoza „białej listy” (ZAW-NR), w tym różne terminy w różnych okresach na złożenie ZAW-NR (3 dni, 7 dni, 14 dni),
- „biała lista” i MPP – aktualne interpretacje i wyjaśnienia organów podatkowych, m. in. w zakresie sposobu obliczania wartości transakcji 15 000 zł, przechowywania raportów ze sprawdzania rachunku kontrahenta, dokonywania kompensat zamiast zapłaty w MPP, zapłaty na rachunek komornika lub syndyka w przypadku faktury z obowiązkowym MPP, zapłaty kaucji gwarancyjnej,
- zasady stosowania oznaczenia „MPP” w JPK_V7M,
- zmiany od 2021 w zakresie „białej listy” i MPP oraz inne zmiany w podatku VAT, zgodnie z projektem „SLIM VAT”.
Prowadzący:
Piotr Passowicz – doradca podatkowy, prawnik. Wieloletnie doświadczenie zdobył pracując w renomowanych firmach zajmujących się doradztwem podatkowym i prawnym, m.in. w Spółce Doradztwa Podatkowego „Ernst & Young” Sp. z o.o. (zespół German Desk). Obecnie zajmuje się kompleksowym doradztwem podatkowym dla klientów korporacyjnych z Polski i zagranicy. Reprezentuje klientów w postępowaniach przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Rzetelny wykładowca, współpracownik renomowanych firm szkoleniowych. Prowadził wiele szkoleń na temat prawa podatkowego w Polsce i zagranicą. Autor publikacji w prasie fachowej.
Kontakt z organizatorem:
Iwona Włodarek tel. 52 376 89 28, 517 013 732
email: webinaria@igwp.org.pl
Nadsyłanie zgłoszeń:
www.webinaria.igwp.org.pl
Cena:
(obejmuje: udział w szkoleniu online, kontakt z prowadzącym na żywo za pomocą dostępnego chatu, materiały szkoleniowe)
279 zł netto od osoby – członkowie IGWP
329 zł netto od osoby – pozostali uczestnicy
Wymagania sprzętowe:
W celu prawidłowego i pełnego korzystania ze szkolenia należy posiadać urządzenie z dostępem do internetu (komputer lub urządzenie mobilne ze standardowym oprogramowaniem).