Czy w tym roku zima znów zaskoczy drogowców? Tego nie możemy być pewni, wiemy jednak, że przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne wdrażają programy, dzięki którym awarie i przerwy w dostawie wody, którym sprzyjają ujemne temperatury, nie będą zaskoczeniem dla mieszkańców. Przykładem dobrych praktyk w tym zakresie jest wrocławskie MPWiK, które SMS-ami i e-mailami informuje o przerwach w dostawie wody.
Przedsiębiorstwo zachęca wszystkich mieszkańców do korzystania z bezpłatnej usługi Komunikaty SMS. Spółdzielnie mieszkaniowe, zarządcy nieruchomości oraz firmy takie informacje mogą otrzymywać za pomocą Komunikatów e-mail. Wystarczy poświęcić kilka minut na rejestrację, żeby wiedzieć kiedy nie będzie wody w naszym mieszkaniu, domu czy biurze.
Ponad 2000 kilometrów – tyle ma wrocławska sieć wodociągowa, która oprócz tego, że jest stale rozbudowywana, wymaga też bieżącej konserwacji. Szkodliwy wpływ mrozu, ale także wahania temperatur są najczęstszą przyczyną awarii rurociągu. To wszystko wiąże się z przerwami w dostawie wody, które są uciążliwe zarówno dla mieszkańców, jak i przedsiębiorców działających na terenie Wrocławia.
Nasi pracownicy dokładają wszelkich starań, żeby te przerwy były jak najkrótsze. Choć trudno informować z wyprzedzeniem o momencie pojawienia się samej awarii, to już o przybliżonym terminie jej usunięcia, jak najbardziej. Takie wiadomości, są przekazywane m.in. właśnie za pomocą SMS-ów czy poczty elektronicznej. – zapewnia Tomasz Jankowski rzecznik prasowy MPWiK S.A. W przypadku remontów czy rozbudowy sieci jesteśmy w stanie wcześniej ostrzec mieszkańców przed planowanymi przerwami w dostawie wody – nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem – dodaje Jankowski.
Jak skorzystać z usługi Komunikaty SMS lub Komunikatów e-mail? Rejestracja jest bardzo prosta. W przypadku mieszkańców, wystarczy na stronie internetowej wrocławskiego MPWiK, podać kilka niezbędnych informacji. W zakładce „Zarejestruj się” należy wpisać numer telefonu, na który będziemy wysyłać bezpłatne SMSy z powiadomieniami oraz wpisać adres nieruchomości, którą chcemy przypisać do naszego numeru telefonu i zapoznać się z regulaminem usługi. – wyjaśnia Jakub Tekiela menedżer Biura Obsługi Klienta MPWiK S.A. we Wrocławiu. Aby zarejestrować się do usługi Komunikatów e-mail, czyli usługi skierowanej do klientów biznesowych, należy wypełnić elektroniczny formularz znajdujący się na stronie www.mpwik.wroc.pl w zakładce druki do pobrania, wypełnić i wysłać na adres: bok@mpwik.wroc.pl. Z darmowych usług Komunikaty SMS i Komunikaty e-mail korzysta już kilka tysięcy odbiorców.
Szczegółowe informacje na temat usług znajdują się na stronie spółki www.mpwik.wroc.pl
Anna Lembicz, gł. specjalista ds. marketingu i PR IGWP