Izba Gospodarcza Wodociągi Polskie zaprasza kluczowych managerów przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych na:
PRAKTYCZNE WARSZTATY Z ZAKRESU KOMUNIKACJI KRYZYSOWEJ I OBECNEJ STRATEGII KOMUNIKACJI BRANŻOWEJ oraz na dodatkową SYMULACJĘ KRYZYSOWĄ
Warsztaty są dedykowane prezesom spółek, osobom odpowiedzialnym za komunikację lub obsługę klienta i dostarczą unikalnej wiedzy praktycznej w dwóch blokach:
- Pakiet kryzysowy poświęcony metodologii i narzędziom skutecznego zarządzania komunikacją zewnętrzną i wewnętrzną w napiętym czasie problemów z taryfami, jak i podczas wszelkich innych kryzysów. Szkolenie zapewni:
- nabycie unikalnych kompetencji antykryzysowych u osób odpowiedzialnych za reagowanie na sytuacje nadzwyczajne i krytyczne
- ułatwienie zrozumienia mechanizmów wizerunkowej sytuacji kryzysowej i zasad zarządzania nią
- przedstawienie kluczowych narzędzi zarządzania komunikacją kryzysową, ze szczególnym uwzględnieniem specyfiki branży oraz aktualnych wyzwań komunikacyjnych i z przedstawieniem case studies (uczmy się na cudzych błędach i dobrych rozwiązaniach).
- Blok strategiczny – przedstawienie strategii komunikowania, taktyki oraz narzędzi skrojonych specjalnie na potrzeby branży wodociągowo-kanalizacyjnej w obecnej sytuacji, gdy branża stanęła wobec największych wyzwań od przemian ustrojowych.
SYMULACJA – POLIGON KRYZYSOWY
Dodatkowo szkolenie poszerzone jest dla wybranych osób o unikalne warsztaty symulacyjne pozwalające praktycznie poznać i przećwiczyć metodologie zarządzania kryzysowego. Doświadczenie krajowych i zagranicznych ekspertów wskazuje, że to najlepsza, najsprawniejsza i najmniej kosztowna metoda nabycia takich krytycznych kompetencji.Pierwsze 20 osób, które się zgłosi, będzie mogło wziąć udział w symulacji sytuacji kryzysowej (tzw. War Game),
uwzględniającej obecne wyzwania i zagrożenia realnie dotykające spółki wod.-kan. łącznie z tymi jakie wynikają dla PWiK z wojny toczonej przez Rosję w Ukrainie a hybrydowo także w krajach UE. W ćwiczeniu symulacyjnym:- uczestnicy zmierzą się z dedykowanym scenariuszem kryzysowym dotyczącym modelowego PWiK,
- w praktyce doświadczą jak zbudować strategię i taktykę komunikacji kryzysowej oraz reagować na zmiany sytuacji,
- nabędą kwalifikacje, jak w kryzysie komunikować się z otoczeniem zewnętrznym i środowiskiem wewnętrznym.
O tym, co będzie podczas warsztatów, w czym mogą pomóc i jakie zostały przygotowanych dla Państwa narzędzia 25 kwietnia (wtorek) o godzinie 9:30 wszystkim chętnym on-line opowie prowadzący szkolenie Adam Łaszyn z agencji strategiczno-kryzysowej Alert Media Communications
Zapraszamy na to specjalne spotkanie on-line (krótkie 30-45 minut)
Rejestracja pod linkiem: https://igwp.clickmeeting.com/631222982/register
W celu ułatwienia wszystkim chętnym udziału, organizujemy szkolenia w lokalizacjach: 20 czerwca 2023r. Warszawa Stacja Uzdatniania Wody „Filtry”, ul. Koszykowa 81 Termin zgłoszeń do 15 czerwca 2023 21 czerwca 2023r. Kraków Zakład Uzdatniania Wody Bielany Wodociągów Miasta Krakowa S.A. ul. Księcia Józefa 299 Termin zgłoszeń do 15 czerwca 2023KOSZT
Szkolenie kryzysowe z branżową strategią komunikacji (w tym przerwy kawowe i lunch) Cena dla małych PWiK – 450,00 PLN netto + 23% vat Szkolenie kryzysowe z branżową strategią komunikacji (w tym przerwy kawowe i lunch) Cena dla średnich i dużych PWiK – 800,00 netto + 23% vat Dodatkowy koszt udziału w symulacji (niezależnie od wielkości PWiK) 500,00 netto + 23% vatOrganizator zastrzega sobie możliwość rezygnacji ze szkoleń lub symulacji w przypadku zgłoszenia się niewystarczającej liczby osób.
RAMY CZASOWE WARSZTATÓW
09:00 – 14:00 – Szkolenie kryzysowe oraz przedstawienie strategii komunikacji i wypracowanych narzędzi 14:00 – 17:00 – Dodatkowa symulacja sytuacji kryzysowej dla pierwszych 20 osób, które się zgłoszą AGENDA 9:00 – 9:15 Powitanie uczestników przez przedstawicieli IGWP 9:15 – 12:00 Blok kryzysowy z 15 minutową przerwą1. KRYZYS JAKO KLUCZOWY ELEMENT FUNKCJONOWANIA PWiK |
– Aktualny krajobraz kryzysowy – jakie parametry w skali makro determinują poziom zagrożenia kryzysowego w zakresie percepcji społecznej – Kryzysometr 2023 – wyniki badania Alert Media wskazującego na najpoważniejsze doświadczenia kryzysowe polskich firm w roku 2022 oraz największe zagrożenia kryzysowe 2023 – Zagrożenia i wyzwania kryzysowe branży wod.- kan. oraz opcje scenariuszowe rozwoju problemowych sytuacji |
2. PODSTAWY |
– Zrozumieć kryzys – rola konfliktu w kryzysie – Podział Zły-Dobry-Ofiara – Cykl kryzysu i kluczowa rola pierwszej fazy – Rola mediów w kryzysie |
3. KOMUNIKACJA KRYZYSOWA |
– Strategie komunikacji antykryzysowej i rola Kluczowych Przesłań – Reguła 5P – Sztaby Kryzysowe – jak budować, jak powinien działać – Kto może i powinien komunikować w kryzysie, czyli Rzecznik Kryzysowy w szerokim pojęciu – Komunikacja reaktywna i proaktywna – kiedy jaka? – Punktowość działań antykryzysowych – Rola TPE (z ang. Third Party Endorsement – „wsparcie trzeciej strony”) – Kluczowe aspekty komunikacji wewnętrznej w sytuacjach kryzysowych – Mikrokryzysy – specyfika, źródła, metodologia |
4. NARZĘDZIA KOMUNIKACJI KRYZYSOWEJ |
– Wzorcowe Oświadczenie – Dokument Pytań i Odpowiedzi (Q&A) – Crisis Manuals – Instrukcje Zarządzania Komunikacją w sytuacjach kryzysowych |
5. OSTRZEŻENIA, BŁĘDY, WZORCE ZACHOWAŃ |
– Agresja i atak w kryzysie – „Oblężona twierdza”, strategia strusia i no comment – Off the record /„między nami” |
6. ECC, CZYLI KOMUNIKACJA KRYZYSOWA W INTERNECIE |
Dziś nie ma kryzysu bez jego odsłony w internecie, dlatego trzeba niezbędnie znać nowe, sieciowe reguły kryzysowej gry medialnej. – Znaczenie internetu w kryzysie, w szczególności social media – Kryzysowa synergia mediów on-line i mediów off-line – Zasada 90-9-1 jako podstawa strategii kryzysowych w internecie – Hejt, trolling, trudne wpisy – taktyka reakcji – Co zamieszczać na swojej stronie www podczas kryzysu i jak – Wykorzystanie video w sytuacjach kryzysowych |
7. STRATEGIA KOMUNIKACJI IGWP |
– Przedstawienie Strategii oraz Manuala wraz z omówieniem narzędzi, które stosować może członek IGWP (ew. zostaną mu przesłane). – Omówienie narzędzi, jakie Izba udostępnia członkom w ramach w spracia oraz zapewnienia spójności komunikacyjnej branży – Mechanizm Oficjalnych Stanowisk oraz Centrum Kontaktu Komunikacyjnego. – Omówienie znaczenia spójności przekazu na różnych szczeblach organizacji/branży. Ew. omówienie mechanizmów, jakie tę spójność mają/mogą zapewnić (do opracowania z Izbą). – Podejście komunikacyjne firmy wod.-kan. – Kluczowe Przesłania w komunikacji i przyjętej strategii – Dokumenty Q&A – zasady korzystania, podstawowe treści – Wyjaśnienie kluczowych mechanizmów komunikacji problemowej z interesariuszem oraz parametrów efektywnego komunikowania |
8. SYMULACJA DLA GRUPY 20 UCZESTNIKÓW |
-
- Ułatwienie zrozumienia mechanizmów wizerunkowej sytuacji kryzysowej i zasad zarządzania nią;
-
- Zwiększenie kompetencji osób odpowiedzialnych za reagowanie na sytuacje nadzwyczajne, zwłaszcza w stanie stresu i silnej presji;
-
- Przećwiczenie rekomendowanych procedur reakcji, w tym systemów powiadamiania kluczowych interesariuszy – wewnętrznych i zewnętrznych
-
- Przegląd praktyczny kluczowych narzędzi zarządzania komunikacją kryzysową; ze szczególnym uwzględnieniem nowych mediów
-
- Aktywizację uczestników szkolenia poprzez ćwiczenie warsztatowe i symulację sytuacji kryzysowej
-
- Podniesienie ogólnej efektywności komunikowania w sytuacji wysokiego stresu;
Adam Łaszyn Ekspert ds. strategii komunikowania, kontaktów z mediami i zarządzania komunikacją w sytuacjach kryzysowych. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. W branży PR od 1998 r. Doradza lub doradzał takim Klientom jak (instytucje): Izba Gospodarcza Ciepłownictwo Polskie, Unia Metropolii Polskich, GIWK, Krajowa Izba Radców Prawnych, KPRM, Ministerstwo Finansów, Rządowe Centrum Bezpieczeństwa, Prokuratura Generalna (przed 2014 r.) Zakład Ubezpieczeń Społecznych, czy (biznes): Coca Cola, Grupa Danone, Dekra, Goodyear, Philip Morris. Wykładowca różnych dziedzin komunikacji na kilku uczelniach, w tym Uniwersytet Warszawski i London School of Public Relations. Były dziennikarz, publicysta i redaktor m.in. Radiowej Trójki, Życia Warszawy, Expressu Wieczornego. Prezes agencji Alert Media i Alert Media Communications. Wiceprezes Stowarzyszenia Agencji Public Relations. Laureat prestiżowej nagrody „Lwy PR” Polskiego Stowarzyszenia Public Relatiopns za całokształ swego dorobku i wkładu na rzecz polskiej branży PR.