Scottish Water zmniejsza ilość zatorów w sieci kanalizacyjnej

Scottish Water zmniejsza ilość zatorów w sieci kanalizacyjnej

Szkockie wodociągi (Scottish Water), dzięki działaniom marketingowym, zmniejszyły liczbę zatorów kanalizacyjnych o 12 procent w ciągu ostatnich dwóch lat. Oznacza to spadek liczby zatorów z 40 tys. w 2013 do poziomu 35 tys. w 2015.

Obecnie usuwanie zatorów kosztuje ponad 6 mln funtów rocznie. Eksperci Scottish Water twierdzą, że 80 procent zatorów można uniknąć dzięki edukowaniu klientów.
Aby pomóc dodatkowo zmniejszyć liczbę zatorów kanalizacyjnych, Scottish Water rozpoczyna kolejną fazę kampanii marketingowej mającej na celu uświadamianie mieszkańców w zakresie zaśmiecania sieci kanalizacyjnej. Jest to największa w historii kampania marketingowa dotycząca branży wodociągowo-kanalizacyjnej w Szkocji.
W ramach tej kampanii przewidziana jest seria reklam telewizyjnych i radiowych wzywających do odpowiedzialnego wyrzucania odpadów z kuchni i łazienki.
Scottish Water wierzy, że najlepszym sposobem rozwiązania problemów związanych z zatorami sieci kanalizacyjnej jest edukowanie klientów.
Działanie te oraz ich skutki, jakie zauważono, czyli zmniejszenie liczby zatorów, wskazują na to jak ważne dla przedsiębiorstw wodociągowo-kanalizacyjnych są kampanie edukacyjne dotyczące świadomego użytkowania sieci kanalizacyjnej. Ich efektem są oszczędności wynikające z mniejszej awaryjności sieci.
W Polsce również mamy do czynienia z kampaniami edukacyjnymi w tym zakresie, jednak dane ze Szkocji ukazują realny wpływ działań marketingowych na oszczędności w działalności przedsiębiorstwa oraz zmniejszenie liczby awarii technicznych spowodowanych zatorami.

Źródło: www.utilityweek.co.uk

Solidarni z Ukrainą CZYTAJ WIĘCEJ