Dziś odbyło się spotkanie inaugurujące powstanie nowego zespołu ekspertów pracującego pod egidą Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”, tym razem złożonego z przedstawicieli przedsiębiorstw wod-kan z całej Polski, którzy odpowiadają m.in. za szeroko rozumianą komunikację, strategie PR-owe oraz edukację ekologiczną.
Od czasu akcesji Polski do UE branża wodociągowo-kanalizacyjna poczyniła ogromny postęp technologiczny – dawno dogoniliśmy pod względem innowacji, inwestycji, kraje starej Europy, wybudowaliśmy i zmodernizowaliśmy tysiące oczyszczalni ścieków, powstały nowoczesne stacje uzdatniania wody, a ułożenie kilometrów sieci kanalizacyjnej dziś już ponad trzykrotnie przekracza długość równika.
Branża stoi na straży ochrony środowiska naturalnego, wykorzystuje i wprowadza nowoczesne technologie, które wkład w ochronę środowiska czynią wymiernym.
Wodociągowcy gwarantują najwyższy poziom świadczonych usług, czy to odbierając ścieki, czy dostarczając wodę. To dzięki ich pracy, z naszych kranów płynie czysta, zdrowa, smaczna woda.
Izby Gospodarcza „Wodociągi Polskie” zauważa potrzebę i konieczność bardzo ścisłej współpracy z przedsiębiorstwami wod-kan również na polu szeroko rozumianej komunikacji ze społeczeństwem i z mediami, ponieważ o sukcesach naszej branży należy mówić głośno. Nasza uwaga skupia się również na trosce o środowisko naturalne i edukację ekologiczną, której kaganek chcemy nieść w każdy zakątek kraju.
Zespół ds. informacji zasilili kierownicy Działów Promocji, PR-owcy, rzecznicy przedsiębiorstw wod-kan: Martyna Bańcerek (MPWiK we Wrocławiu), Małgorzata Cygnarowicz (Sądeckie Wodociągi), Sławomir Grucel (Wodociągi Jaworzno), Agnieszka Jaszkaniec (Katowickie Wodociągi), Monika Kupnicka (Wodociągi Miasta Krakowa), Marek Smółka (MPWiK w Warszawie), Anna Szpajer (PEWiK Gdynia), Dorota Wiśniewska (Aquanet Poznań), a z ramienia IGWP koordynatorzy projektu – Anna Lutowska i Anna Lembicz.
Spotkanie otworzył prezes IGWP, Krzysztof Dąbrowski, który podziękował zebranym za przyjęcie zaproszenia do współtworzenia Zespołu i wspólnej pracy oraz przedstawił najważniejsze obszary wymagające podjęcia najpilniejszych działań.
Wkrótce mamy nadzieję podzielić się z bracią wodociągową pierwszą, wspólną kampanią edukacyjną wypracowaną wspólnymi siłami IGWP i nowo powstałego Zespołu.
Szanowni Państwo,
Jednym z elementów prac zespołu będzie próba zebrania na jednej wspólnej platformie dokonań z zakresu edukacji ekologicznej wszystkich przedsiębiorstw wod-kan.
Członków Izby, którzy chcą się pochwalić swoimi przedsięwzięciami z zakresu edukacji ekologicznej prosimy o przesłanie informacji o prowadzonych kampaniach na adres: a.lembicz@igwp.org.pl
Anna Lembicz,
gł. specjalista ds. marketingu i PR IGWP