Tematyka szkolenia:
- Prezentacja istoty Pracowniczych Programów Kapitałowych (PPK) i regulacji ustawy
- Obowiązki pracodawcy związane z wdrażaniem PPK oraz identyfikacja zagrożeń
- Obowiązki współpracy pracodawcy z partnerami społecznymi i rodzaje porozumień
- Jak konstruować PPK w przedsiębiorstwie?
- Obowiązki informacyjne i zobowiązania finansowe pracodawcy i pracownika
- Rynek instytucji ubezpieczeniowych – jak szukać partnera
- Ramowa umowa o zarządzanie PPK
- Problemy z wdrażaniem PPK i możliwości alternatywne
Prowadzenie:
(Bydgoszcz) Prof. dr hab. Jacek Męcina – prawnik, polityk społeczny, ekspert z zakresu prawa pracy i stosunków pracy oraz polityki zatrudnienia, polityki rynku pracy i dialogu społecznego. Pasje badawcze łączy z zaangażowaniem w służbę publiczną jako członek Trójstronnej Komisji ds. Społeczno-Gospodarczych (od 2004), wiceminister gospodarki i pracy odpowiedzialny za problemy prawa pracy, wynagrodzeń, dialogu społecznego i rynku pracy (2005), a w latach 2012-2015 Sekretarz Stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej. Autor ponad 100 książek, artykułów i opracowań z zakresu prawa pracy, stosunków pracy, dialogu społecznego oraz problematyki polityki zatrudnienia i rynku pracy.
(Warszawa, Bydgoszcz) Robert Lisicki – radca prawny, absolwent prawa na Uniwersytecie Warszawskim. W latach 2004-2016 pracownik Departamentu Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, od 2013 r. naczelnik Wydziału. Uczestnik prac legislacyjnych na poziomie krajowym (m.in. Pracownicze Plany Kapitałowe, zmiany kodeksowych regulacji czasu pracy, umów terminowych) oraz unijnym (m.in. nad dyrektywą w sprawie czasu pracy, dyrektywą w sprawie pracowników tymczasowych). Od wielu lat specjalizuje się w praktycznych zagadnieniach prawa pracy, prowadząc szkolenia i wykłady z tej dziedziny. Autor publikacji z zakresu polskiego i unijnego prawa pracy. Członek zespołu ds. prawa pracy oraz zespołu ds. ubezpieczeń społecznych Rady Dialogu Społecznego.
Termin i miejsce organizacji:
- 5 grudnia – Warszawa, centrum konferencyjne Golden Floor Plaza, al. Jerozolimskie 123A (termin zgłoszeń do 28.11.2019 r.)
- 12 grudnia – Bydgoszcz, hotel Holiday Inn, ul. Grodzka 36 (termin zgłoszeń do 05.11.2019r.)
Czas trwania:
- godz. 10.00 – 16.00
Koszt uczestnictwa:
- Członkowie – 630,00 PLN (+ 23% VAT)
- Pozostali uczestnicy – 690,00 PLN (+ 23% VAT)
Cena obejmuje: wykłady, materiały szkoleniowe, konsultacje poszkoleniowe, przerwę kawową, lunch.
Płatność – na podstawie faktury wystawionej w ciągu 7 dni od daty zakończenia kursu.
Miejsce nadsyłania zgłoszeń i kontakt z organizatorem:
Iwona Włodarek, tel. 52 376 89 28; email: i.wlodarek@igwp.org.pl, fax 52 376 89 20
Serdecznie zapraszam do udziału.
Potwierdzeniem uczestnictwa jest wiadomość zawierająca szczegóły wydarzenia, przesłana przez organizatora na adres EMAIL DO POTWIERDZEŃ (podany w formularzu zgłoszeniowym) najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem.